„Jedzenie w cenie” – Forbes 10/2011 2 października 2011
W numerze 10/2011, w artykule pt. „Jedzenie w cenie” dziennikarze miesięcznika Forbes przybliżają sytuację na polskim rynku żywności i napojów. Przedstawione zostały min. postępująca konsolidacja sektora mrożonek, soków i napojów,dań gotowych, bakalii i żywności ekologicznej. W artykule wspomniano również o wysokich oczekiwaniach cenowych właścicieli. Jedną z osób poproszonych o komentarz do sytuacji w branży był Marek Dojnow:
Podobnie jak przetwórcy niemałe oczekiwania mają producenci bakalii, podgrzewani transakcjami Wedla czy Kamisu, za które to firmy nowi właściciele zapłacili 12 – 14 razy EBITDA, i to przy ostrej licytacji.
– Dostali tak dużo, bo inwestorzy strategiczni są skłonni wydać znacznie więcej niż fundusze, gdyż kupują nie tylko dobrą spółkę w danym kraju, ale także region.
– twierdzi Marek Dojnow z butiku inwestycyjnego FIDEA.
Dla japońsko-południowokoreańskiego Lotte czy amerykańskiego McCormick Wedel i Kamis są przyczółkiem do wprowadzenia produktów własnych w Europie Środkowej i Wschodniej
Cała treść artykułu jest dostępna w Internecie na stronie internetowej magazynu Forbes.