„Sprzedaj albo rośnij” – Forbes 3/2012 1 marca 2012
W dodatku pt. „100 najbogatszych Polaków” do numeru 3/2012, w artykule pt. „Sprzedaj albo rośnij” dziennikarze miesięcznika Forbes przybliżają trendy kształtujące polski rynek markowych dóbr FMCG.
We wspomnianym artykule omówiono m. in. możliwe strategie rozwoju polskich marek FMCG w kontekście wzrastającej aktywności koncernów międzynarodowych, nasilających się trendów konsolidacyjnych oraz rosnących cen surowców.
Jedną z osób poproszonych o komentarz do sytuacji w branży był Marek Dojnow:
Największym problemem polskich firm spożywczych jest globalny wzrost cen surowców i konsolidujący się rynek dystrybucji. Im się ma słabszy brand, tym trudniej przerzucić go na klientów. Pokusa sprzedaży jest duża, bo do tej pory inwestorzy za firmy z sektora FMCG dobrze płacili.
– tłumaczy Marek Dojnow, szef butiku inwestycyjnego FIDEA.
Cała treść artykułu jest dostępna w Internecie na stronie internetowej magazynu Forbes.