Doradztwo finansowe dla właścicieli Torf Corporation Sp. z o. o. przy pozyskaniu inwestora strategicznego – Bielenda Kosmetyki Naturalne 5 lutego 2024

Torf Corporation to spółka o ugruntowanej pozycji działająca na polskim rynku kosmetycznym od ponad 20 lat. Produkty Torf Corporation są dostępne zarówno w Polsce jak i w innych krajach Europy Środkowo Wschodniej. W 2017 roku pakiet większościowy akcji Torf Corporation nabył Resource Partners, niezależny fundusz private equity.

Grupa Bielenda wspólnie z Innova Capital od kilku lat konsekwentnie rozwija działalność na polskim rynku kosmetycznym, w szczególności poprzez nowe wdrożenia opracowywane przez własny dział R&D. Do Grupy Bielenda należą takie marki, jak: Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom, BabyBoom oraz Bielenda Professional Supremelab, Soraya i Dermika, a także SheHand, SheFoot i ManFoot oraz SheCare i SkinArté. Wszystkie jej produkty dostępne są w drogeriach i sieciach handlowych, a także online. Dzięki włączeniu do swojego portfela Torf Corporation, spółka zwiększy swoją konkurencyjność wśród producentów kosmetyków w Polsce. Transakcja pozwoli firmie wejść w atrakcyjny i perspektywiczny segment preparatów do higieny jamy ustnej.

W swoich inwestycjach skupiamy się na spółkach o solidnych fundamentach i taką właśnie firmą jest Torf Corporation. Wierzymy, że przekazanie jej pod skrzydła inwestora branżowego da spółce i jej wiodącym markom kolejny impuls do dalszego wzrostu. Unikalne pozycjonowanie, wysokiej jakości produkt i lojalność klientek są doskonałą bazą dla przyszłego rozwoju spółki. Z satysfakcją myślimy o dotychczasowych osiągnięciach Tołpy i pozostałych marek Torf Corporation, cieszymy się, że mogliśmy wspierać spółkę w ich osiągnięciu.

– mówi Małgorzata Bobrowska, współzałożycielka i partner zarządzająca Resource Partners.

Tołpa to marka o ugruntowanej pozycji i rozpoznawalności. Cenię jej naukowy, długoletni rodowód oraz podejście do tworzenia kosmetyków, które oparte jest na wykorzystaniu właściwości polskiego torfu i borowiny. Przejęcie Torf Corporation podniesie komplementarność naszej oferty, a także zwiększy naszą różnorodność asortymentu oraz wachlarz cenowy produktów. Jestem przekonany, że akwizycja marki Tołpa i ON oraz ich potencjał do dalszego rozwoju pod skrzydłami Grupy Bielenda, przyczynią się do wzrostu wartości firmy oraz jej konkurencyjności, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym.

– podkreśla Marek Bielenda, Prezes Zarządu Bielenda Kosmetyki Naturalne.